Het leven wordt bepaald door relaties en ook bij Twitter is dat hetzelfde geval. Relaties op zich bepalen weer de inhoud van je leven. Dit kun je in stand houden en verder laten uitgroeien of je kunt er gewoon een punt achter zetten. Het ligt helemaal aan jezelf hoe sterk en verweven je deze relaties maakt.

Tijd en aandacht

Besteed je veel aandacht en tijd aan relaties met je gezin, familie en vrienden dan zullen deze relaties er alleen maar beter op worden. Hetzelfde geldt ook voor relaties met je klanten. Hoe meer aandacht en tijd je hieraan besteedt des te meer je op zakelijk niveau er profijt van zult hebben. Je bouwt hier als het ware een relatie op die ook in de toekomst zijn vruchten kan afwerpen.

Doe je het omgekeerde, geen aandacht voor je gezin en familie dan loop je de kans op den duur in je eentje rond te lopen. Besteed je geen aandacht aan je klanten dan loop je kans dat je ook op den duur de deuren kunt sluiten.

Door een relatie op te bouwen creëer je eigenlijk een geheel nieuwe eigen wereld en door onder andere gebruik te maken van technologie ligt het aan jou om van die wereld nog meer iets te maken.

Twitter

Een van die technologische middelen die je hiervoor kunt inzetten is dus Twitter. Gebruik je Twitter op de juiste manier dan biedt het je meer mogelijkheden dan anderen alleen te vertellen wat je vandaag beleefd hebt. Wanneer je Twitter begrijpt dan kun je het gebruiken om je leven ermee te delen met anderen maar dan op een betekenisvolle manier.

Je kunt er bijvoorbeeld belevenissen virtueel delen met anderen die je op een alternatieve manier gemist zou hebben. Je kunt beschikken over marketing technologie zodat je bestaande klanten kunt opsporen en nieuwe klanten kunt bereiken. Hetzelfde geldt voor het uitbouwen van een netwerk.

Zoals je ziet kun je Twitter op diverse manieren gebruiken. Je kunt het voor branding gebruiken. Voor het creëren van virtuele gemeenschappen zodat je interesses en voorliefden kunt delen met anderen en je kunt het combineren met andere technologie om er nog meer uit te halen.

Microblogging

Twitter kun je ook omschrijven als een vorm van microblogging. Microblogging is het verzenden van korte berichten.

De kracht van Twitter ligt hem onder andere in het feit dat het uitgebreide diensten aan zijn gebruikers levert en kan leveren. Hierdoor ontstaan er weer nieuwe mogelijkheden om het systeem steeds weer op een andere manier te gebruiken. Bijvoorbeeld interacties met andere gebruikers. Ingebouwde zoekfuncties. En de mogelijkheid als bedrijf zijnde je aanwezigheid te vertalen in het creëren van omzet.

Om je internet business op te zetten dien je heel veel tijd erin te stoppen. Je komt er niet mee weg door een aantal simpele handelingen te verrichten. Belangrijk hierbij is ook de technologie die je kunt gebruiken.

Sommige van deze technologieën beloven je heel wat als het gaat om het creëren van je online business. Andere verdwijnen weer even snel als ze zijn opgekomen. Belangrijk is daarom te weten welke tools handig zijn. En dan in die zin dat deze wat voor je omzet kunnen betekenen. Er zijn namelijk ook een hoop tools in omloop die juist niet datgene bieden wat ze beloven waardoor het gebruik daarvan eigenlijk zonde van je tijd en kapitaal is.

140 karakters

Met Twitter kun je een bericht van 140 karakters verzenden dat eigenlijk een antwoord behelst op hetgeen wat je op dat moment aan het doen bent. Je kunt het bericht op elk moment maar verzenden wanneer je wilt en vanaf elk apparaat dat een internet verbinding ondersteunt. Denk maar aan je computer, je mobiele telefoon of je tablet. Simpeler kan het niet.

Nu zal je raar opkijken wat voor zinnigs je nu met die 140 tekens allemaal aan berichten kunt vertolken. Je kunt er eigenlijk geen zinnige reclame voor je product mee maken, een naam opbouwen, of interest genereren in tegenstelling tot berichten waar je genoeg de ruime hebt door met enkele honderden woorden je boodschap kenbaar te maken.

Hoe raar deze beperking ook klinkt al het bovenstaande is toch mogelijk met dat berichtje van maar 140 tekens. Twitter verbreedt je aanwezigheid op het internet met als resultaat dat je bedrijf hiervan alleen maar profijt van heeft. Twitter komt het beste tot zijn recht wanneer je het gebruikt in combinatie met andere social media tools.

Tweet

In Twitter wordt elke bericht een tweet genoemd en al deze tweets zijn publiekelijk. Bij Twitter dien je ook een profiel aan te maken of althans ermee te starten om tweets te verspreiden. Hier zal je niet zulke uitgebreide instellingen zien als bij overige social media platformen. Maar met een wat creatieve denkwijze kun je een mooie eigen identiteit creëren wat dus handig is voor je marketing doeleinden.

Followers

Het belangrijkst waar het omgaat indien je van Twitter een succes wilt maken is dat je wat in Twitter termen ook wordt genoemd voldoende followers of volgelingen hebt en nog belangrijker is dat deze in stand blijven.

Het is hier dat het spel wordt gespeeld bij het bepalen van strategieën om followers te krijgen, nieuwe contacten te leggen en deze aan te houden. Deze handelingen lopen uiteen van zeer simpel tot zeer complex.

Communicatietool

Uiteindelijk gaat het erom dat je met Twitter relaties opbouwt die van dienst zijn aan je ondernemersuitoefening. Het is een communicatietool. Het biedt je de mogelijkheid om tegen heel wat mensen te spreken en hen enthousiast te krijgen over je product.

Zie het niet zozeer als een kanaal waar je keihard aan mensen iets probeert te slijten en te promoten. Het is meer iets in de trant van: je leert elkaar kennen, je communiceert, je gaat netwerken, en je maakt uiteindelijk zakelijke vrienden.

Applicaties

Ook Twitter beschikt net als Facebook over add-ons en applicaties zodat jij als gebruiker er meer uit kunt halen voor jezelf en je business.

Waar je ook op dient te letten is dat Twitter best wel selectief is. Je hebt bijvoorbeeld geen mogelijkheid tot het integreren van video’s in je berichten. Een optie hiervoor is dat je dat dan doet middels het plaatsen van een link.

Bij Twitter is het proces eigenlijk in de stappen van : ken me en sta ik je aan? Vertrouw me dan en betaal mij dan. Eigenlijk de traditionele manier van zaken doen maar dan met een virtuele tint. Het gaat hier om het creëren van vertrouwen.

Twitter biedt je de mogelijkheid te communiceren met anderen om zo je reclameboodschap over te brengen zonder dat je daarvoor de bank hoeft open te breken. Je kunt je doelgroep ermee op een snelle een efficiënte manier bereiken zolang jij de juiste tactieken als ondernemer toepast.

Pin It on Pinterest

Share This